Winst!

Een verkiezingscampagne krijgt pas echt glans wanneer je die kunt afsluiten met winst. En dat is gelukt. GroenLinks ging van 2 naar 3 zetels. En daar zijn we ongelooflijk blij mee.

7.800 eigen verkiezingskrantjes huis aan huis, 5000 flyers, deels huis aan huis en deels uitgedeeld op verschillende locaties; deelname aan de familieDoeDagen in het sportcentrum; deelname aan de verkiezingskrant van Leek; advertenties en artikelen in de verschillende regionale bladen; de nodige persberichten; online advertenties op infoleek.nl, familiedoedagen.nl en facebook; publicaties op facebook en de eigen website; Twitter en verschillende lijsttrekkersdebatten. Maar vooral onze mensen. Vele gesprekken hebben we mogen voeren. Op straat, bij bijeenkomsten, maar ook via e-mail.

De gesprekken, die zijn ons nog het beste bij gebleven. Daar bleek vaak waardering uit voor onze inzet. Maar ook heel vaak de onvrede die er is over de overheid en de politiek. En als er iets is waar wij ons de komende jaren nog meer voor gaan inzetten dan is het wel die onvrede proberen om te buigen in iets positiefs. Dat lukt je niet als partij alleen.

GroenLinks hoopt op deelname aan het college. Zodat we eindelijk dat verschil eens kunnen gaan maken.

Voor wie de hele verkiezingsuitslag wil nalezen: